Z tych kilku zasadniczych zjawisk wynika, że teoretyczne określenie położenia zaworu regulującego ilość dopływu paliwa do gaźnika jest bardzo trudne. Pozostaje więc praktyczny sposób ustawienia zaworu dyszy paliwowej w następujący sposób.
Po rozruchowym zagrzaniu silnika i włączeniu sprzęgła ustawić rączkę przepustnicy w położeniu około 3/4 pełnego jej otwarcia. Następnie gałkę zaworu dyszy paliwowej przekręcić bardzo powoli w prawo (w kierunku zamykania) aż do chwili, kiedy obroty silnika zaczną maleć. Od tego położenia gałkę nieco odkręcić z powrotem tak, aby silnik osiągnął równą pracę. Takie położenie gałki zaworu zapewnia oszczędną pracę silnika. Podane w instrukcji obsługi silnika położenie gałki zaworu dyszy paliwowej zwykle niewiele się różni od dobranego praktycznie. Należy je jednak korygować zależnie od używanego gatunku paliwa, warunków atmosferycznych oraz prędkości obrotowej i obciążenia silnika.
Niektóre silniki przyczepne posiadają osobne, ręczne przyspieszenie zapłonu. Przy rozruchu rączkę sterowania zapłonu należy ustawić w położeniu rozruchowym podanym w instrukcji obsługi silnika. Po uregulowaniu zaworu dyszy paliwowej rączkę sterowania zapłonu należy powoli przekręcać w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów koła zamachowego tak długo, dopóki silnik zwiększa prędkość obrotową. W chwili gdy przesuwanie rączki nie powoduje zwiększania obrotów, należy ją cofnąć do położenia, w którym prędkość obrotowa była najwyższa.
Najkorzystniejszy kąt przyspieszenia zapłonu trudno jest ustalić teoretycznie, gdyż wpływa nań prędkość obrotowa, stopień obciążenia silnika oraz szybkość spalania mieszanki i jej liczba oktanowa. Opisany wyżej praktyczny sposób ustawiania wartości kąta przyspieszenia zapłonu jest najdostępniejszy pod warunkiem dojścia do pewnej wprawy określania słuchem prędkości obrotowej.
Wbudowane silniki, zwłaszcza czterosuwowe, mają automatyczne przyspieszanie zapłonu w aparacie zapłonowym, które koryguje się jedynie przy używaniu paliwa o różnej liczbie oktanowej. Większość silników przyczepnych posiada urządzenie przyspieszenia kąta zapłonu sprzęgnięte z rączką otwierania przepustnicy. Położenie kąta wyprzedzenia zapłonu w stosunku do położenia otwarcia przepustnicy można w pewnym stopniu regulować. Do tego celu służy regulator śrubowy określony w instrukcji obsługi silnika. Posługiwać się nim należy w następujący sposób. Po uruchomieniu silnika, włączeniu sprzęgła i ustawieniu rączki na pełne otwarcie przepustnicy, należy regulatorem śrubowym kręcić w lewo lub w prawo tak długo, aż silnik osiągnie najwyższą prędkość obrotową i równą, miękką pracę.