Dobre Jachty Motorowe

Ogólnie o rozruchu silnika

30 lipca 2016

Z tych kilku zasadniczych zjawisk wynika, że teoretyczne określenie położenia zaworu regulującego ilość dopływu paliwa do gaźnika jest bardzo trudne. Pozostaje więc praktyczny sposób ustawienia zaworu dyszy paliwowej w następujący sposób.
Po rozruchowym zagrzaniu silnika i włączeniu sprzęgła ustawić rączkę przepustnicy w położeniu około 3/4 pełnego jej otwarcia. Następnie gałkę zaworu dyszy paliwowej przekręcić bardzo powoli w prawo (w kierunku zamykania) aż do chwili, kiedy obroty silnika zaczną maleć. Od tego położenia gałkę nieco odkręcić z powrotem tak, aby silnik osiągnął równą pracę. Takie położenie gałki zaworu zapewnia oszczędną pracę silnika. Podane w instrukcji obsługi silnika położenie gałki zaworu dyszy paliwowej zwykle niewiele się różni od dobranego praktycznie. Należy je jednak korygować zależnie od używanego gatunku paliwa, warunków atmosferycznych oraz prędkości obrotowej i obciążenia silnika.


Niektóre silniki przyczepne posiadają osobne, ręczne przyspieszenie zapłonu. Przy rozruchu rączkę sterowania zapłonu należy ustawić w położeniu rozruchowym podanym w instrukcji obsługi silnika. Po uregulowaniu zaworu dyszy paliwowej rączkę sterowania zapłonu należy powoli przekręcać w kierunku przeciwnym do kierunku obrotów koła zamachowego tak długo, dopóki silnik zwiększa prędkość obrotową. W chwili gdy przesuwanie rączki nie powoduje zwiększania obrotów, należy ją cofnąć do położenia, w którym prędkość obrotowa była najwyższa.
Najkorzystniejszy kąt przyspieszenia zapłonu trudno jest ustalić teoretycznie, gdyż wpływa nań prędkość obrotowa, stopień obciążenia silnika oraz szybkość spalania mieszanki i jej liczba oktanowa. Opisany wyżej praktyczny sposób ustawiania wartości kąta przyspieszenia zapłonu jest najdostępniejszy pod warunkiem dojścia do pewnej wprawy określania słuchem prędkości obrotowej.
Wbudowane silniki, zwłaszcza czterosuwowe, mają automatyczne przyspieszanie zapłonu w aparacie zapłonowym, które koryguje się jedynie przy używaniu paliwa o różnej liczbie oktanowej. Większość silników przyczepnych posiada urządzenie przyspieszenia kąta zapłonu sprzęgnięte z rączką otwierania przepustnicy. Położenie kąta wyprzedzenia zapłonu w stosunku do położenia otwarcia przepustnicy można w pewnym stopniu regulować. Do tego celu służy regulator śrubowy określony w instrukcji obsługi silnika. Posługiwać się nim należy w następujący sposób. Po uruchomieniu silnika, włączeniu sprzęgła i ustawieniu rączki na pełne otwarcie przepustnicy, należy regulatorem śrubowym kręcić w lewo lub w prawo tak długo, aż silnik osiągnie najwyższą prędkość obrotową i równą, miękką pracę.

Tagi: silnik do pontonu, silnik do jachtu

1 2 3 4

Wyszukiwarka

Partnerzy serwisu

https://kasiakoniakowska.blogspot.com/2015/04/przeglad-wiosennych-butow.html
namioty campingowe
http://potreningu.pl/articles/4150/iifym--chwilowa-moda-czy-przelom-w-ksztaltowaniu-sylwetki

Ciekawe artykuły

  • Ogólny opis kadłuba łodzi motorowejOgólny opis kadłuba łodzi motorowej
    Łódź motorowa — w świetle przepisów — jest statkiem z …
  • HolowanieHolowanie
    Ruch pociągów holowniczych i zespołów sprzężonych łodzi turystycznych i sportowych …
  • Zasady bezpieczeństwa na wodzieZasady bezpieczeństwa na wodzie
    OGÓLNIE O BEZPIECZEŃSTWIE NA WODZIE Żeglarz motorowy wykorzystując siły dwóch …
  • Budowa silnika: układ chłodzeniaBudowa silnika: układ chłodzenia
    Zadaniem systemu chłodzenia jest odprowadzenie nadmiaru ciepła ze ścian cylindra, …
  • Manewry łodzią motorowąManewry łodzią motorową
    Dziób łodzi motorowej biegnie po mniejszym promieniu niż rufa. Jeżeli …

Archiwa

  • Styczeń 2017
  • Grudzień 2016
  • Listopad 2016
  • Październik 2016
  • Wrzesień 2016
  • Sierpień 2016
  • Lipiec 2016
  • Czerwiec 2016
  • Maj 2016
  • Kwiecień 2016
  • Marzec 2016
  • Luty 2016

Polecane strony

Copyright Dobre Jachty Motorowe 2019 - Theme by Theme in Progress